Кафедра психологiї, фiлософiї та соціально-гуманітарних дисциплін (ПФ та СГД)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра психологiї, фiлософiї та соціально-гуманітарних дисциплін (ПФ та СГД) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 120
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Instagram як соціальний феномен(2021) Бронська, В. С.; Стройнова, В. С.; Матвієнко, Л. В.; Bronska, V. S.; Stroynova, V. S.; Matvienko, L. V.У статті розглянуто специфічні особливості Instagram як соціальної мережі та причини її популярності у світі.Документ Академічна культура НУК: академічна доброчесність, довіра, прозорість, відповідальність, реальне навчання, справжня наука(European institute of further education, 2020) Бобіна О. В.Документ Академічна культура НУК: доброчесність, довіра, прозорість, відповідальність, реальне навчання, справжня наука(НУК, 2020) Бобіна О. В.; Bobina O. V.Сучасний етап розвитку освіти і Україні вимагає нових ідей і нового досвіду. Серед явищ, які сприяють розвитку і надають кращих якостей освіти, є корпоративна культура. Для вищої освіти ‒ академічна культура. Автор визначає складові принципи академічної культури НУК виходячи з того, що НУК входить до числа найстаріших ВНЗ України.Документ Академічні моделі і принципи академічної культури: історичний огляд та актуальність для України(НУК, 2023) Бобіна О. В.Автор аналізує академічні моделі з погляду їх базових принципів. На думку автора академічні моделі Євроатлантичного світу, незважаючи на їхні суттєві відмінності, базуються на ліберальних принципах академічної автономії, академічної свободи і індивідуальних громадянських свобод. Ці принципи має гарантувати ліберальна держава і активне громадянське суспільство. Все це актуально для української вищої школи в сучасних умовахДокумент Актуальні проблеми соціально-гуманітарних наук: перспективи та виклики: матеріали VІI Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції. 5 квітня 2024 року.(2024)У матеріалах конференції подається комплексний аналіз актуальних проблем соціально-гуманітарних наук. Зокрема розглядаються психолого-педагогічні проблеми становлення особистості, осмислюються трансформації та перспективи сучасного соціального і політичного процесу; визначається специфіка дискурсу історії та розвитку регіональних медіа. Матеріали конференції стануть у пригоді дослідникам соціально-гуманітарних наук, магістрантам, студентам.Документ Важливість вивчення англійської мови за професійним спрямуванням під час підготовки фахівців з морського судноплавства у ВНЗ(2023) Ворчакова І. Є.; Личко Б. М.; Vorchakova I. E.; Lychko B. M.В роботі піднімаються питання важливості та необхідності викладання англійської мови за професійним спрямуванням для майбутніх фахових моряків. Доводиться, що забезпечення якісного та компетентного викладання зазначеної іноземної мови є показником високого рівня забезпечення вищої професійної освіти. Актуальність наукового пошуку підтверджується державним прагненням інтегрувати в освітні програми вищих навчальних закладів України міжнародні освітні стандарти.Документ Вживання фемінітивів у сучасному науковому політологічному дискурсі: психолінгвістичний вимір(2023) Ворчакова, І. Є.; Vorchakova I. Ye.Стаття присвячена актуальним проблемам сучасного психолінгвістичного дискурсу – використанням фемінітивів, тобто іменників жіночого роду, альтернативних аналогічним поняттям чоловічого роду. Дослідження відбувається на стику декількох наукових галузей, таких як лінгвістика, політологія, гендерологія та суспільствознавство. У роботі проаналізовано вибрані фемінні лексеми, які фіксуються в працях сучасних вчених-політологів. Мате- ріалом слугували лексичні одиниці, які були виокремлені з наукових доробок вітчизняних вчених. Фокус дослідницької уваги зосереджено на вивченні наукових праць українських вчених-політологів та науковців, які присвячують свої праці політичним дослідженням останніх чотирьох років. Вибір аналізу зазначених наукових матеріалів обумовлений декількома факторами: по-перше, ухваленням 22 травня 2019 року Кабінетом Міністрів нової редакції Українського правопису, який дозволяє утворювати та вживати фемінітиви в літературній мові, та затвердженням 18 серпня 2020 року Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України змін до національного Класифікатора професій; по-друге, наукова риторика фахівців у галузі політичних досліджень дає можливість показати зрілість наукового співтовариства та готовність українського суспільства до вживання гендерно чутливої мови в професійному житті; по-третє, моніторинг такого роду публікацій за останні чотири роки, після прийняття відповідних нормативних актів, показує наскільки вчені, які вивчають політичні аспекти професійної реалізації жінок, готові використовувати та представляти фемінітиви в своїх наукових працях. Доведено, що науковці і, в більшості своїй науковиці, досить «скупо» застосовують фемінітиви, але якщо і застосовують, то не суфіксальним способом творення, а з додаваненням до слова в чоловічому роді дефініції «жінка», наприклад, «жінка-лідер», «жінка-менеджер» тощо. У роботі здійснена спроба об’єктивувати зміст поняття «фемінітив» та здійснено оглядову аналітику використання фемінітивів у науковому дискурсі. Сформульвані тематичні групи, що вживаються в науковому мовленні політологів та визначено їхню кількісну динаміку. На основі здійсненого соціологічного експерименту встановлено психологічно сприйнятливу специфіку дослідження феномену «фемінітив». Основними методами наукової розвідки обрано метод аналізу і синтезу теоретичного та фактичного матеріалу та словотвірний аналіз текстів, де застосовуються фемінітиви. В якості експериментального дослідження проведено анкетування за допомогою методики семантичного диференціалу Ч. Осгуда.Документ Взаємовплив сім’ї та школи у формуванні особистості(2020) Дацьків, С. І.; Матвієнко, Л. В.У статті порушується тема впливу сім’ї та школи на формування особистості. Досліджуються методи виховання дітей в сім’ї та школі.Документ Витоки американської традиції дослідження революції(Гілея, 2019) Бобіна О. В.; Bobina O. V.Революція невід’ємна частина соціально-політичного життя. Кожна країна має свій досвід і традицію революції. Американська соціо-гуманітарна думка продовжує активно досліджувати феномен революції. Деякі американські дослідники заявляють вже про четверте покоління теорій революцій. Автор статті висвітлює витоки американської традиції дослідження феномену революції. Автор вказує на особливості американського підходу, порівнює американський і європейські підходи до формування теорії революції. Підкреслена оригінальність робіт Дж. Кларка, Ч. Еллвуда, Б. Адамса. Автор статті робить висновок, що праці цих авторів створили фундамент майбутніх досліджень в США феномену соціальної і політичної революціїДокумент Влаштування освітянського простору в сучасній Україні в умовах військової агресії(2024) Матвієнко Людмила ВолодимирівнаДокумент Вплив ароматів на відтворення спогадів(2023) Назрієва З. Т.; Матвієнко Л. В.; Nazriieva Z. T.; Matvienko L. V.У статті розглядається феномен появи у свідомості емоцій, почуттів і спогадів під впливом ароматів, який одержав назву "ефект Пруста". Запропоновано способи використання цього ефекту на психологічній практиці.Документ Вплив дистанційної освіти на рівень освіченості студентів(2021) Прокопів, Ю. О.; Матвієнко, Л. В.; Prokopiv, J. O.; Matvienko, L. V.Стаття присвячена проблематиці впровадження дистанційної освіті та її впливу на якість освіти у вищих навчальних закладах. Встановлено позитивні та негативні аспекти. Проаналізовано рівень сучасної дистанційної освіти.Документ Вплив поліетнічного фактору на реалізацію процесу децентралізації на Миколаївщині(2021) Матвієнко, Л. В.; Matvienko, L. V.Проаналізовано результати першого етапу децентралізації. Встановлено особливості децентралізаційних процесів у поліетнічному регіоні (на прикладі Миколаївщини). Досліджено історичну ретроспективу формування й становлення окремих територіально-адміністративних одиниць на Миколаївщині. Запропоновано шляхи вирішення проблемних зон децентралізації на рівні регіону.Документ Вплив процесів децентралізації на формування нового адміністративного простору: Миколаївщина(2021) Матвієнко, Л. В.; Matvienko, L. V.У статті розкрито зміни адміністративно-територіального устрою Миколаївщини на початку ХХІ ст.Документ Документ Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Актуальні проблеми соціально-гуманітарних наук: перспективи та виклики» шлях від початку до продовження(2023) Трибулькевич К. Г.; Федоренко М. О.; Trybulkevich K. G.; Fedorenko M. O.Відображено процес утворення та розвитку всеукраїнської студентської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми соціально-гуманітарних наук: перспективи та виклики», що відбувається на кафедрі психології, філософії та соціально-гуманітарних дисциплін Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова.Документ Гендерна політика в Україні: можливості та перспективи(2019) Ворчакова І. Є.; Vorchakova IrynaДосліджуються процеси розвитку егалітарної політики в Україні. Виділяються фактори, які перешкоджають проведенню ефективної гендерної політики. Представлені можливі модифікації у формуванні й реалізації ґендерних політичних стратегій в державі. Робиться компаративний аналіз шляхів вирішення проблем гендерної нерівності в Скандинавських країнах і в нашій державі. Доводиться, що становлення паритетної демократії і входження України в європейський цивілізаційний простір неможливі без подолання гендерної асиметрії в усіх сферах життя суспільства.Документ Гендерне квотування: забезпечення дескриптивного чи субстантивного представництва?(2024) Ворчакова І. Є.; Vorchakova I. E.В статті розглядаються особливості паритетного представництва через впровадження гендерного квотування в виборчих процесах. Окреслено, що саме такий механізм став одним із найефективніших способів подолання гендерної нерівності в політичному представництві. Зазначається амбівалентність наукових підходів до визнання «позитивної дискримінації». Піднімається складне питання наслідків застосування виборчої гендерної квоти і, як результат, ефективність представництва жінок в законодавчих органах влади та органах місцевого самоврядування. Найбільша дискурсивність окресленого предметного поля прослідковується в аналізі забезпечення дескриптивного чи субстантивного політичного представництва жінок. Беззаперечним є той факт, що впровадження гендерних квот як одного з важливих механізмів подолання гендерної нерівності в представницьких органах влади, привертає увагу громадськості до жінок-кандидаток. Відповідно, і жінки-виборці поступово долають гендерні стереотипи і хочуть бути включені в активне політичне життя. Формування політики гендерного представництва через гендерне квотування повинно призвести до однієї з інституціоналізованих форм включення жінок в суспільно-політичну діяльність. Водночас, в роботі піднімається питання доцільності впровадження гендерних квот чи як інституційного директивного механізму чи як громадської ініціативної затребуваності. Огляд наукової літератури показав, що здебільшого впровадження гендерних квот позитивно впливає на дієвість політики, однак до деяких виборчих законодавчих систем потрібно внести кореляції задля того, щоб підвищити представленість жінок у виборчих органах. Динамічність квотних виборчих процесів сприяє більш кумулятивному порядку досліджень не тільки на національному, але й на європейському науковому рівні. Проведений науковий аналіз показав, що є потреба в подальшому розвитку міждисциплінарних гендерних квотних досліджень.Документ Гуманітарна освіта в технічних ЗВО: нові виклики, Україна і НУК(НУК, 2020) Бобіна Олег Валерійович; Вашкевич Віктор Миколайович; Bobina Oleg; Vashkevych ViktorСучасна фахова освіта не може бути вузько спеціалізована. Фахові знання швидко втрачають свою актуальність через прискорений розвиток науки й технологій. Особистість може зберегти себе в сучасному світі за допомогою гуманітарних базових принципів. НУК має свої традиції гуманізації й гуманітизації вищої інженерної освіти.Документ Гуманітарному інституту НУК 25 років: черговий короткий огляд історії(2023) Бобіна О. В.; Bobina O. V.Історія вищих навчальних закладів є частиною історії освіти. Автор описує основні події історії Навчально-наукового гуманітарного інституту (ННГІ) НУК. Цей матеріал є важливими для всієї історії НУК і ННГІ.