Кафедра автоматики та електроустаткування (АтаЕУ)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра автоматики та електроустаткування (АтаЕУ) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 68
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Сontrol of rovs in the mode of combined application(2014) Nadtochii, Viktor A.The task of the automatic control of the marine mobile system of the «carrier vessel – ROV» type in the combined application mode of the ROV group is formulated. Its urgency is caused by the need to inspect the large harbour areas in the shortest time possible and document underwater enities with high reliability. The group mode of the ROVs application can become a basis of the development of the new technology for carrying out marine search-andrescue operations. It is determined that the marine mobile system of the «carrier vessel – ROV» type in the mode of combined application is new entity of the automatic operation and requires developing special control structures and algorithms. The generalised structure of the system of the automatic operation of the group of marine mobile vehicles of «carrier vessel – ROV» the type is suggested and four basic stages of its work are formulated.Документ Автоматизація керування одноланковими самохідними прив'язними підводними системами(2014) Блінцов, О. В.; Надточій, В. А.У посібнику наведено загальні відомості про склад та області застосування одноланкових самохідних прив'язних підводних систем, розглянуто особливості їх математичного опису як об'єктів керування. Розглянуті питання автоматизації керування просторовим рухом підводного апарату як виконавчого елемента одноланкової самохідної прив'язної підводної системи. Посібник призначений для студентів спеціальності 8.05070202 "Електричні системи і комплекси транспортних засобів" спеціалізацій 8.05070202.02 "Електрообладнання і автоматика підводно-технічних систем і комплексів" і 7.092201.03 "Експлуатація суднових автоматизованих систем".Документ Синтез регулятора диференту підводного апаратa при роботі зовнішнього начіпного обладнання(2014) Надточій, В. А.Синтезирована система автоматической стабилизации дифферента телеуправляемого подводного аппарата на основе инверсной модели его динамики и регулятора скорости вращения гребного винта вертикального движителя. Система обеспечивает безаварийное отсоединение резака подводного аппарата от троса после завершения подводной операции дистанционного перерезывания подводного троса.Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни "Інтелектуальне керування в електромеханічних системах"(2015) Блінцов, В. С.; Надточій, В. А.; Надточій, А. В.Наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять, перелік контрольних питань, перелік завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів, поточний і підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів п'ятого курсу денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "спеціаліст" за спеціальністю 7.05070204 "Електромеханічні системи автоматизації та електропривод".Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни "Комплектні електроприводи"(2015) Блінцов, В. С.; Надточій, В. А.; Надточій, А. В.Наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять, перелік контрольних питань, перелік завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів, поточний та підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів п'ятого курсу денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "спеціаліст" за спеціальністю 7.05070204 "Електромеханічні системи автоматизації та електропривод".Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни "Електроустаткування суден"(2015) Блінцов, В. С.; Надточій, В. А.; Надточій, А. В.Наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять, перелік контрольних питань, перелік завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів, поточний та підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів четвертого курсу денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем "бакалавр" за напрямом підготовки 6.051201 "Суднобудування та океанотехніка".Документ Автоматичне керування прив'язними підводними системами при проведенні морських операцій на великих акваторіях(2018) Надточий, В. А.; Алоба, Л. Т.; Войтасик, А. М.; Клочков, О. П.; Сірівчук, А. С.; Nadtochy, V. A.; Aloba, L. T.; Voytasik, A. M.; Klochkov, O. P.; Sirivchuk, A. S.У навчальному посібнику розглянуто питання автоматизації підводно-технічних робіт, що виконуються прив'язними підводними системами при виконанні ними пошуку та знешкодження небезпечних підводних об'єктів на великих за площею акваторіях. Навчальний посібник призначений для студентів, які навчаються за освітньо-професійною програмою "Морська робототехніка" зі спеціальності 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" галузі знань 14 "Електрична інженерія".Документ Автоматичне керування прив'язними підводними системами при роботі з точковими підводними об'єктами(2018) Буруніна, Ж. Ю.; Надточий, В. А.; Алоба, Л. Т.; Войтасик, А. М.; Клочков, О. П.; Сірівчук, А. С.; Burunina, Zh.Yu.; Nadtochy, V. A.; Aloba, L. T.; Voytasik, A. M.; Klochkov, O. P.; Sirivchuk, A. S.У навчальному посібнику розглянуто питання автоматизації підводно-технічних робіт, що виконуються прив'язними підводними системами, оснащеними начіпними інструментами - маніпуляторами, різаками тросів тощо. Навчальний посібник призначений для студентів, які навчаються за освітньо-професійною програмою "Морська робототехніка" зі спеціальності 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" галузі знань 14 "Електрична інженерія".Документ Підводна археологія північного Причорномор'я. Стан та перспективи розвитку(2019) Ієвлев, М. М.; Чубенко, О. В.; Блінцов, В. С.; Надточий, А. В.Монографія присвячена проблемам виявлення пам'яток археології, які знаходяться під водами Чорного моря, його лиманів, річок та водосховищ. Викладено історію розвитку Чорного моря у пізньому голоцені, динаміку розвитку прибрежної смуги північного Причорномор'я протягом 4-х тисяч років. Розглянуто перспективи розвитку підводних археологічних досліджень на основі застосування засобів підводної робототехніки. Для науковців, аспірантів та студентів вищих навчальних закладів, які працюють у галузі підводної археології та проектного менеджменту.Документ Модернізація електропривода якірно-швартовного пристрою судна(2020) Фісюк, Володимир; Fisiuk, Volodymyr; Фролов О. М.Кваліфікаційна магістерська робота "Модернізація електропривода якірно-швартовного пристрою судна" складається зі 87 стор., має 5 розділів та 28 посилань на джерела інформації. В роботі проведено удосконалення електроприводу за рахунок заміни 3-х швидкісного асинхронного двигуна МАП 621-4/8/16 на одношвидкісний з керуванням від перетворювача частоти. Проведено розрахунки та побудову механічних характеристик для 3-х швидкостей, розрахунок та побудову навантажувальної діаграми для варіанта підйому якоря з ґрунту, з глибини 80 м. Розглянути структурна та функціональна схема автоматичного керування електроприводом. Для аналізу перехідних процесів використано програму «Matlab 7» та показано приклади отриманих перехідних процесів.Документ Пристрій для моніторингу обмінних коливань активної потужності між дизель-генераторними агрегатами(2020) Міхнєв, Іван; Mikhniev, Ivan; Бугрім Л. І.В кваліфікаційній роботі розглянуто загальний опис відомостей про суднові електростанції та обмінні коливання потужності. Проведений аналіз систем автоматичного регулювання частоти обертання синхронного генератора. Здійснено моделювання паралельної роботи дизель-генераторних агрегатів з нерівномірністю подачі палива, враховуючи ланку запізнювання і ланку зони нечутливості. Після моделювання отриманні відповідні характеристики при різних режимах паралельної роботи дизель-генераторних агрегатів та підтвердження наявності обмінних коливань активної потужності. Запропонована та розроблена схема пристрою оцінки амплітуди і частоти обмінних коливань. Пристрій може бути використаний для моніторингу стану електростанції і вироблення відповідних керуючих впливів для стабілізації роботи системи в цілому. Розглянуті заходи щодо охорони навколишнього середовища.Документ Модернізація електропривода вантажного ліфта науково-дослідного судна(2020) Поливода, Віктор Миколайович; Polyvoda, Viktor; Фролов О. М.Магістерська кваліфікаційна робота "Модернізація електропривода вантажного ліфта науково-дослідного судна" складається з 6 розділів, містить 99 стор., 19 посилань на джерела інформації. Рукопис. В роботі розглянуто питання підвищення вантажопідйомності та ефективності роботи електроенергетичної системи керування роботою вантажного ліфту вантажопідйомністю 960 кг при заміні двошвидкісного електродвигуна на одношвидкісний і використання перетворювача частоти, що дозволяє використати мікропроцесорну систему керування на мікроконтролерах та сучасних силових транзисторів. Проведено вибір двигуна, розрахунок та побудова навантажувальних діаграм роботи ліфту та механічних характеристик двигуна.Документ Хвильова електростанція з гнучким енергопоглинаючим елементом(2020) Блінцов, В. С.; Блінцов, О. В.; Бабкін, Г. В.Викладено огляд технічних рішень щодо побудови хвильових електростанцій та напрямок удосконалення таких об'єктів морської енергетики на основі гнучких електропоглинаючих елементів. Наведено відомості про математичне забезпечення для комп'ютерного дослідження функціонування та експериментальні дослідження макета хвильової електростанції. Для наукових співробітників, спеціалістів, аспірантів та студентів, які навчаються за спеціальностями 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" та 151 "Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології".Документ Розробка робастної системи непрямого векторного керування асинхронними двигунами(2020) Чебан, Михайло Михайлович; Cheban, Mykhailo M.; Костюченко В. І.Об’єм пояснювальної записки становить 108 аркушів, вона містить 4 розділи, 28 рисунків, 3 таблиці, 51 найменування в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 11 слайдах. Об’єктом дослідження магістерської роботи є процеси керування електромеханічним перетворенням енергії в системі векторно-керованого асинхронного електроприводу. Предметом досліджень є алгоритми непрямого векторного керування АД для систем з підвищеними властивостями робастності і адаптації до варіацій активного опору ротора. Метою роботи є розробка робастної системи непрямого векторного керування асинхронними двигунами. Робота присвячена питанням розробки та дослідження нових алгоритмів векторного керування асинхронними двигунами, які мають підвищені властивості робастності та адаптації по відношенню до параметричних збурень. Отримав подальший розвиток метод синтезу алгоритмів непрямого векторного керування моментом і потоком асинхронних двигунів. Синтезовано та досліджено основні існуючі алгоритми непрямого векторного керування, а також новий алгоритм робастного векторного керування з підвищеними властивостями робастності до варіацій активного опору роторного кола, який забезпечує глобальне асимптотичне відпрацювання заданих траєкторій моменту і модуля вектора потокозчеплення ротора та має властивості глобальної асимптотичної експоненційної стійкості. Теоретично обґрунтовано правомірність застосування нелінійного принципу розділення для побудови адаптивних систем на основі синтезованих алгоритму робастного непрямого векторного керування та адаптивного спостерігача вектора потокозчеплення ротора. Також розглянуто положення Міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78 по запобіганню забруднення з суден.Документ Розробка діагностичних моделей гребної електричної установки змінного струму(2020) Онищенко, Максим; Onyshchenko, Maksym; Костюченко В. І.Об’єм пояснювальної записки становить 112 аркушів, вона містить 4 розділи, 43 рисунки, 3 таблиці, 49 найменувань в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 10 слайдах. Об’єктом дослідження магістерської роботи є виконавчий пристрій гребної електричної установки. Предметом досліджень є діагностичні моделі виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму. Метою роботи є розробка діагностичних моделей гребної електричної установки змінного струму. В кваліфікаційній роботі проаналізовано надійність елементів виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму. Розглянуто чинники, що впливають на надійність елементів гребної електричної установки при експлуатації, а також методи підтримки безвідмовності і підвищення ремонтопридатності. Проаналізовано методи діагностування елементів гребної електричної установки змінного струму. Побудовано структурні і функціональні схеми виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму з асинхронним двигуном і з синхронним двигуном. Розроблено діагностичні моделі виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму. Розроблено алгоритм перевірки ступеня працездатності виконавчого пристрою гребної електричної установки змінного струму. Також розглянуто положення Міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78 по запобіганню забруднення з суден.Документ Дослідження можливості використання вентильного двигуна для електропривода подачі шпинделя фрезерного верстата(2020) Токаренко, Віталій; Tokarenko, Vitalii; Фролов О. М.Магістерська робота на тему "Дослідження можливості використання вентильного двигуна для електропривода подачи шпинделя фрезерного верстата" складається з пояснювальної записки, з 5 розділів, 85 стор., та має 19 посилань на джерела інформації. В роботі розглянуто питання модернізації фрезерного верстата шляхом заміни двигуна постійного струму в електроприводі подач шпинделя на вентильний синхронний двигун з використанням перетворювача частоти та системи програмного керування. Проведений аналіз структурних схем та розраховані графіки перехідних процесів.Документ Система автоматичного регулювання збудження синхронного генератора для максимального демпфування малих механічних коливань агрегату(2020) Ткач, Олег Сергійович; Tkach, Oleh S.; Бугрім Л. І.В кваліфікаційній роботі розглянуті проблеми створення системи автоматичного регулювання напруги синхронного генератора подовжньо-поперечного збудження. Описані особливості конструкції та застосування синхронних машин подовжньо-поперечного збудження. Показано, що регулювання в поперечні осі найбільш ефективне при малих кутах вильоту ротора. Запропоновано закон регулювання напруги збудження для синхронного генератора подовжньо-поперечного збудження, який забезпечує роботу із кутом вильоту ротора, що дорівнює нулю. Представлені алгоритми та розроблені програми для обчислення ступеня статичної стійкості та перехідних електромеханічних процесів при роботі генератора на статичне активно-індуктивне навантаження. Розроблена принципова електрична схема автоматичного регулятора збудження, який реалізує запропонований закон регулювання напруги.Документ Розробка системи керування електропривода якірно - швартовного пристрою(2020) Брусенцев, Максим; Brusentsev, Maksym; к.т.н., доцент Кириченко О. С.Об’єм пояснювальної записки становить 90 аркушів, вона містить 4 розділи, 20 рисунків, 5 таблиць, 19 найменувань в списку використаної літератури. Мультимедійна презентація представлена на 12 слайдах. Об’єктом дослідження є перехідні процеси в розробленій системі керування електропривода якірно-швартовного пристрою. Предметом дослідження є показники якості керування в розробленій системі керування електропривода якірно-швартовного пристрою. Метою роботи є розробка системи керування електропривода якірно- швартовного пристрою. В роботі розроблено систему керування електропривода якірно- швартовного пристрою. В результаті огляду систем керування електроприводів подібних виконавчих механізмів, обрано систему векторного керування, проаналізовано її функціональну та структурну схеми. В якості основного електрообладнання електропривода якірно-швартовного пристрою використано новий асинхронний двигун 5А200L6 потужністю 30 кВт з частотою обертів 980 об/хв, перетворювач частоти Mitsubishi FRA741- 37K потужністю 37 кВт. В роботі розраховано параметри регуляторів розробленої системи, проведено аналіз динаміки системи. Отримано наступні показники якості керування: перерегулювання – 0 %, час перехідного процесу 1,7 с. Також, розглянуто положення міжнародної конвенції МАРПОЛ 73/78 по запобіганню забруднення з суден.Документ Регулювання напруги асинхронного генератора шляхом зміни струму підмагнічування реактора(2020) Бачище, Олексій; Bachyshche, Oleksiy; к.т.н., доцент Бугрім Л. І.В магістерській роботі проведений аналіз роботи асинхронного генератора. Розглянуті конструктивні особливості різних систем регулювання напруги асинхронного генератора. В результаті запропоновано розглянути спосіб регулювання реактивної потужності конденсаторних батарей шляхом регулювання підмагнічування реактора трансформаторного типу. Запропоновано в аксіальній просторовій симетричній магнітній системі основні обмотки (мережеву і вторинну) та додаткову обмотку просторово розділити шляхом розміщення в обмотковому вікні між ними шунта, який підмагнічується поперечним магнітним полем, що утворюється обмоткою підмагнічування, розташованою на одному рівні із додатковою вторинною обмоткою. Розраховані технічні характеристики системи стабілізації напруги із запропонованою конструкцією керованого реактора. Показана ефективність розглянутої конструкції у порівнянні із синхронними генераторами при потужності установки до 75 кВт.Документ Обґрунтування техніко-конструктивних параметрів асинхронного генератора електроенергетичної установки судна з совісними гребними гвинтами(2020) Шаблій, Григорій Сергійович; Shablii, Hryhorii Serhiiovych; Ставинський Р. А.У дипломній роботі розглядається питання використання асинхронної короткозамкненої машини як генератора змінного струму в судновій електроенергетичній установці, а також виконується аналіз засобу зниження матеріалоємності на основі зануреного розташування та удосконалення конструкції ротора генератора. Виконано порівняльний аналіз двох можливих конфігурацій пазів ротора з використанням критерію мінімуму внутрішнього діаметра статора. В першому розділі надається порівняльний аналіз безконтактних генераторів для автономних електроенергетичних систем та розглядаються особливості асинхронних генераторів трифазного змінного струму. У другому розділі розглядаються принципи роботи асинхронної машини у генераторному режимі, її особливості, переваги та недоліки. Надається аналіз засобів ємнісного збудження асинхронного генератора та розробка схеми керування генераторним комплексом. У третьому та четвертому розділах виконано аналіз та удосконалення методики розрахунку та приведено розрахунок асинхронного генератора позабортного виконання з мінімізацією діаметра та двома варіантами конфігурації та розташування пазів магнітопроводу ротора.